Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

"'Ομως" ένα κείμενο από τον Αγιο Σάββα


Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε από τον Αλέξανδρο Αρδαβάνη
Είναι ογκολόγος στον Αγιο Σάββα μέλος του συλλόγου
καρκινοπαθών ΚΕΦΙ Αθηνών, ποιητής.

Έφτασε στα χέρια μου μέσω του σκηνοθέτη Κίμωνα Ρηγόπουλου 



Όμως.
Ένα σκοτεινομελάχροινο παλικαράκι με πόδια κομματιασμένα κλαίει.
Εδώ μπροστά μου, στον γιατρό μπροστά, σε εμετούς ανάμεσα, με τους ορούς στα χέριαμε τα δυο πόδια στον γύψο, γερμένος μπροστά σα μωαμεθανός προσκυνητής∙ στο κρεβάτιτου νοσοκομείου με την αρρώστια να τον έχει αύριο ήδη καταβάλει.
"Του τηλεφώνησε η μάνα του από το Πακιστάν και του ζητάει να στείλει λεφτά" εξηγεί η εθελόντρια που δεν έχει φύγει από το πλάι του μικρού πρόσφυγα μέρεςπολλές. "Έχει πέντε μικρά αδέλφια και τα συντηρούσε αυτός, δουλεύοντας μεδέκα ευρώ μεροκάματο...ξέρεις πού κοιμάται;...μέσα στο φυτώριο σχεδόν πάνω στοχώμα...και τώρα δε μπορεί να δουλέψει, τον έδιωξε το αφεντικό του"συνεχίζει η εθελόντρια και η μέρα μου, η δύναμη να συνεχίσω έχει εξαερωθεί.
"Έξω οι λαθρομετανάστες!...όλοι οι μετανάστες!...αυτοί φταίνε για τα χαμηλάμεροκάματα, την ανεργία, φταίνε για την εγκληματικότητα... πόσοι πια ναχωρέσουν σ' αυτόν τον τόπο;...να τους μαζέψουμε σε στρατόπεδα και να τουςφορτώσουμε για την πατρίδα τους... "
Όμως.
Ένα διπλό μεροκάματο δικό μας, ένα μηνιάτικο δικό του, διακριτικά άλλαξε χέρια. Να ξεγελάσειτην πείνα της εξαθλιωμένης οικογένειας εκεί πέρα. Να καθησυχάσει πως ο Αντρίςείναι καλά, θα συνεχίσει να στέλνει... Μέχρι να σιγήσουν τα εμβάσματα∙σκεπασμένα από πρόχειρο χώμα, κάποιο βιαστικό μουσουλμανικό τελετουργικό. Εεε Σελήμ... Όπως σιγούν ολοένα περισσότερες ψυχές πηδώντας στο κενό με ταυτότητα Ελληνικού Προτεκτοράτου στα δόντια για αναγνώριση...  
Ένας ελιγμός με αποκόλλησε από τον θάλαμο. Μπόρεσα έτσινα συνεχίσω στους άλλους λαβωμένους μου.
Όμως.
Με φωνές εθναμυντόρων να τρυπούν τα μηνίγγια μου. Είπα, έχω πονοκέφαλο, φταίει ηυγρασία. Πάει καιρός που...Μαρίνα, Αριάν, Σαρκίς, Βιολέττα, Αχμέτ...
Έχουνδίκιο, το έχω παρατραβήξει.
Νιώθω προδότης της Πατρίδας.
Έχω εξαρθρωθεί.
΄Όμως∙ασυμμόρφωτος.    

2 σχόλια:

  1. Γιατί σ' αυτό το ¨μινοράκι ¨ σπανίως υπάρχει σχόλιο με όνομα και επώνυμο;
    - Προδότρια πατρίδας, κι εγώ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι ειδικες υπηρεσιες του Ιστολογιου έκαναν ρυθμισεις και πλεον εμφανιζονται σχολια χωρις αναγκη ονοματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή